آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان

آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان
آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان

آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان

آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان، باید به طور درست و دقیق در ابتدای فصل سرما انجام شود و اگر این کار به درستی انجام نشود باعث ایجاد اختلال در کارایی مدار شوفاژ و پکیج می‌شود. در این مقاله، پاسخ به چند تا از سوالات پرتکرار مشتریان داده شده است. و سعی کردیم خیلی ساده و مفهومی اسرار کار را بگوییم. مجموعه دما خدمات مرجع تخصصی تعمیرات پکیج بوتان در مشهد توسط سرویسکاران توانمند و آموزش دیده در محل، فقط کافیه یک بار امتحان کنید.

آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان
آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان

tel:09359004959 – tel:09158154812

حرفه‌ایی کار می‌کنیم، چون علمی آموخته‌ایم.

چرا باید هواگیری پکیج و رادیاتور را انجام بدهیم؟

به طور کلی سیستم شوفاژ که در اکثر آپارتمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ اجرا می‌شود دارای یک مدار یا سیکل بسته است و برای تولید گرمایش و تامین آب‌گرم مصرفی. اب در پکیج گرم می‌شود و توسط پمپ در لوله‌ها و رادیاتورها جریان می‌یابد. حالا اگر در داخل لوله‌ها و رادیاتورها هوا حبس شود و هواگیری پکیج و شوفاژ با دقت انجام نشود

وقتی پکیج را روشن می‌کنید هوای محبوس شده گرم و منبسط می‌شود در نتیجه در پکیج و مدار شوفاژ باعث ایجاد تلاطم آب و لرزش ایجاد می‌شود و همچنین صدای شر شر اب در رادیاتورها شنیده می‌شود و راندمان کاری سیستم گرمایشی خیلی کم می‌شود. در این مواقع رادیاتورها یا کاملا سرد یا نیمی سرد و نیمی گرم هستند و به خوب گرم نمی‌شوند. و آب گرم مصرفی هم مدام

سرد و گرم می‌شود و دمای ثابتی ندارد و در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می‌کند حالا متوجه فلسفه هواگیری رادیاتور و پکیج شدید که چقدر کار بسیار مهمی در درست کار کردن پکیج است. عمل هواگیری پکیج و شوفاژ باید ماهی 1 الی 2 بار انجام شود.

چرا رادیاتورها هوا می‌گیرند؟

آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان

عوامل مختلفی در هوا گرفتن رادیاتورها نقش دارند که در این مقاله به چند عامل مهم می‌پردازیم

1- در بالا گفتیم که مدار شوفاژ یک سیکل بسته است در نتیجه وجود هر گونه نشتی در مدار شوفاژ، مثل رادیاتورها، لوله‌های مدار شوفاژ، پکیج، شیلنگ‌های رابط پکیج به دلیل اسیب های فیزیکی یا عوامل فرسایشی سبب بروز نشتی می‌شوند. بستگی به میزان خروج اب از مدار شوفاژ در روز شما چند بار افت فشار پکیج را تجربه می‌کنید

2- تراز نبودن رادیاتورها یکی دیگر از عوامل هواگرفتن و گرم نشدن رادیاتورها است.

3- واکنش شیمیایی بین رادیاتور آلومینیومی و آب باعث تولید گاز می‌شود

4- تبخیر شدن آب گرم شوفاژ و خروج بخار از ایرونت پمپ پکیج

آچار هواگیری شوفاژ از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه آچار هواگیری رادیاتور می‌توانید به فروشگاه‌ اینترنتی خرید قطعات پکیج یا تجهیزات تاسیسات گرمایشی یا ابزار فروشی‌ها مراجعه کنید و چند عدد آچار هواگیری مرغوب تهیه کنید و در مکانکی مطمعن نگهداری کنید تا در مواقع لزوم دسترسی سریع داشته باشید.

فشار پکیج را چطوری کم کنیم؟

چند روش برای تخلیه آب شوفاژ و کم کردن فشار پکیج وجود دارد که ساده ترین آن را توضیح می‌دهیم. همانطور که در فیلم می‌بینید شیر هواگیری رادیاتور را باز کنید و یک ظرف زیر شیر هواگیری بگیرید تا اب اضافه تخلیه شود وقتی فشار به 1.5 بار رسید شیر تخلیه را ببندید.

آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان

برای هواگیری رادیاتور و پکیج ابتدا سراق تک‌تک رادیاتورها بروید و شیرهای رفت و برگشت هر رادیاتور را اگر بسته هستند باز کنید

آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان
آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ در زمستان

در مرحله بعد آچار مخصوص هواگیری رادیاتور را بردارید و به سمت انتهای هر رادیاتور که شیر هواگیری نصب شده است بروید، همچنین به جای اچار هواگیری می‌‌توانید از پیچ گوشتی هم استفاده کنید. اچار هواگیری را بر روی قسمت مربعی شکل شیر هواگیری قرار دهید.

آچار رادیاتور را از راست به چپ بچرخانید تا شیر هواگیری رادیاتور باز شود. بعد از باز کردن شیر هواگیری باید صدای خارج شدن هوا  شنیده شود. زمانی که هوای سرد داخل رادیاتور تخلیه شد، آب خارج می‌شود برای جلوگیری از ریختن آب داخل شوفاژ به فضای اطراف می‌توانید

از یک دستمال یا حوله خشک استفاده کنید و حتما یک لیوان زیر شیر هواگیری قرار دهید. زمانی که هواگیری رادیاتور به طور کامل انجام شد شیر هواگیری را از چپ به راست بچرخانید و شیر را محکم ببندید. حالا به سمت پکیج بروید و فشار کاری پکیج را نگاه کنید اگر فشار افت کرده بود، شیرپرکن را باز کنید و فشار کاری پکیج را روی 1.5 بار تنظیم کنید. حالا دوباره به سراق بقیه رادیاتورها بروید و این روش هواگیری رادیاتورها را برای بقیه رادیاتورها انجام دهید.

نکته مهم بعد از هواگیری پکیج!

همیشه دستان خود را روی رادیاتور بگزارید و تا انتهای رادیاتور بروید اگر کاملا و یک نواخت گرم بود مشکلی نیست. ولی اگر نیمه اخر رادیاتور سرد بود عمل هواگیری رادیاتور به دقت انجام دهید. جلوی رادیاتور باید کاملا باز باشد خیلی جاها دیده شده فضای جلوی رادیاتور را با مبلمان، پرده‌های ضخیم یا دو لایه، میز تحریر یا کمد و لوازم‌هایی از این قبیل پوشانده شده است و انتظار گرم شدن محیط را هم دارند.

چون برای گرم شدن و تبادل دما از طریق تشعشع و همرفت با محیط باید هوا در جریان باشد. لذا اطراف رادیاتور نباید کاملا محصور باشد مقاله تنظیم فشار پکیج ایران رادیاتور را مطالعه کنید

راه‌اندازی مجدد پکیج بعد از هواگیری

بعضی وقت‌ها بعد از انجام هواگیری رادیاتور ممکن است رادیاتورها به درستی گرم نشوند، در این زمان باید مشکل را در جای دیگری بررسی کنید. شاید دلیل این مشکل از هواگیری پمپ پکیج باشد. هواگیری پکیج‌های دیواری هم، هر سال باید مانند رادیاتورها، انجام شود. برای این کار باید به سراغ پمپ پکیج بروید.

هواگیری پمپ پکیج به دلیل خرابی ایرونت هواگیری نمی‌شود و پس از هواگیری رادیاتور‌ها برای ایجاد جریان در رادیاتورها، باید هواگیری پمپ انجام شود. اگر پمپ پکیج به خوبی هواگیری نشود، باعث ایجاد سر و صدا و ایجاد اختلال در پکیج می‌شود، به همین خاطر بهتر است پمپ پکیج هم مانند رادیاتورها هواگیری شود.

روش هواگیری پمپ پکیج

برای هواگیری پمپ پکیج، ابتدا پکیج را روشن کنید تا پمپ کار کند و بعد پیچ هواگیری در انتهای پمپ را پیدا کنید. سپس یک دستمال خشک که قدرت جذب بالایی را دارد، در زیر آن قرار دهید تا آب خروجی از پمپ را جذب کند. این دستمال قرار است آب خروجی را به خود جذب کند. با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ هواگیری را باز کنید. (از راست به چپ)

هنگام هواگیری ممکن است سرو صدا ایجاد شود و آب به اطراف بپاشد. نگران این صدا نباشید چون به ارامی این صدا کم می‌شود در این مرحله آب به همراه هوا از ناحیه‌ای که پیچ را باز کرده‌اید خارج می‌شود. وقتی به طور کامل اب خارج شد در این زمان هواگیری پکیج به درستی انجام شده است. سعی کنید برای جلوگیری از کثیف شدن محیط دستمال را زیر پمپ قرار دهید. البته می‌توانید از یک لیوان یا کاسه هم استفاده کنید.

مواظب باشید ممکن است آبی که خارج می‌شود داغ باشد. مراقب خودتان باشید که نسوزید. بعد از اتمام هواگیری حتما پیچ بازشده را ببندید (از چپ به راست) اگر در انجام هواگیری رادیاتور و پکیج به مشکل برخوردید با تیم دما خدمات تماس بگیرید تا تعمیرکار پکیج در مشهد را به محل شما اعزام شود.

tel:09359004959 – tel:09158154812

دما خدمات همراه شما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

دسته بندی مقالات

پربازدیدترین مطالب

برچسب ها

تبلیغات

خدمات مشتریان