علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه ایران رادیاتور و بوتان

علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه ایران رادیاتور و بوتان
علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه ایران رادیاتور و بوتان

عیب یابی علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در حالت تابستانه

علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه، علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج یا علت روشن نشدن چراغ نارنجی پکیج ایران رادیاتور از مشکلات بسیار رایج مصرف کنندگان است که در ادامه پاسخ می‌دهیم. در صورت نیاز برای تعمیرات و سرویس پکیج ایران رادیاتور در مشهد با دما خدمات تماس بگیرید تا سرویسکار به محل مشتری اعزام کنیم.

همانطور که می‌دانید پکیج هم زمان با سه عنصر آب، برق و گاز کار می‌کند. و قطعی هر کدام از آنها می‌تواند علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه باشد. که قصد داریم امروز به آنها بپردازیم و در کل تمام دلایل روشن نشدن پکیج دیواری در حالت تابستان را یک به یک بررسی کنیم.

علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه
علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در حالت تابستانه

 

علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه

همانطور که می‌دانید پکیج در وضعیت تابستانه خاموش است و در زمانی که شیر آب گرم مصرفی را باز می‌کنید برد کنترل پکیج توسط سنسور آب گرم متوجه باز شدن آب گرم مصرفی شده و در زمان کوتاهی فرمان روشن شدن مشعل را می‌دهد تا پکیج شروع به کار کند و آب مصرفی را گرم کند. اگر موقع باز کردن شیر آب گرم، پکیج استارت نکند که در ادامه به مشکلات پیش آمده می‌پردازیم.

  • پایین بودن فشار بار پکیج
  • خرابی فلوسوئیچ یا فلومتر
  • سوختن موتور شیر سه طرفه و ماندن روی حالت زمستانه
  • خرابی سنسور ntc گرم مصرفی
  • خرابی فن پکیج
  • خرابی پرشر سوئیچ هوا
  • خرابی پمپ پکیج
  • رسوب داشتن مبدل ثانویه
  • خرابی برد کنترل

خرابی فلومتر یا فلوسوئیچ دلیل روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه

سنسور فلومتر یا فلوسوئیچ به برد کنترل پکیج سیگنال باز شدن آب گرم را می‌فرستد حالا اگر این سنسور گیر کند یا خراب شود برد کنترل متوجه باز شدن آب مصرفی نمی‌شود و در نتیجه فرمان روشن شدن مشعل را نمی‌هد. و آب همچنان سرد خواهد بود. در این موقع به صفحه پنل پکیج نگاه کنید ایا پیام فعال شدن دستگاه اعلام می‌شود یا نه؟

در پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ زمانی که شیر آبگرم را باز کنید متوجه خواهید شد که روی پنل چراغ های سبز رنگ دما بصورت جفت جفت و دوتا دوتا چشمک میزنند و در پکیج دیجیتال نیز در زمان باز بودن آب مصرفی با چشمک زدن عکس شیر آب روی مانیتور نمایش داده می‌شود.

در نتیجه زمانی که آب گرم را باز کردید و هیچ پیامی روی مانیتور و یا چراغ های پنل پکیج مشاهده نشد قطعا فلومتر یا فلوسوئیچ مشکل دارد.

روش تست فلوسوئیچ پکیج دیواری

برای تست فلوسوئیچ ابتدا سیم های منصل به آن را جدا کنید و به هم وصل کنید اگر پکیج روی حالت تابستانه روشن شد نتیجه می‌گیریم که فلوسوئیچ خراب است.

سوختن موتور شیر سه طرفه و روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه

گاهی اوقات فلوسوئیچ و فلومتر به درستی کار خود را انجام می‌دهند و برد کنترل به درستی متوجه باز بودن آب گرم مصرفی شده و فرمان روشن شدن مشعل را می‌دهد ولی باز هم آب خروجی از پکیج سرد است. در این حالت قبل از هر کاری باید از سالم بودن شیر موتوری مطمئن شوید.

البته در مواردی هم دیده شده که شیر موتوری سالم است ولی بازم آب گرم نمی‌شود. در این حالت بعد از باز کردن آب مصرفی و روشن شدن مشعل باید دست خود را روی شیلنگ رفت شوفاژ بگذارید اگر شیلنگ رفت گرم شد و شیلنگ گرم مصرفی سرد بود احتمالا سوپاپ شیر سه راهه گیر گرده یا خراب شده.

روش تست شیر موتوری پکیج

برای تست شیر موتوری ابتدا باید خار نگهدارنده آن را خارج کرده و شیر موتوری را در دست بگیرید و از فرد دیگری بخواهید آب مصرفی را باز و بسته کند در صورتیکه سوپاپ شیر موتوری بالا و پایین نرفت به احتمال زیاد شیر موتوری سوخته است.

خرابی سنسور ntc گرم مصرفی

اگر سنسور NTC گرم مصرفی یا گرمایش خراب شده باشد باید حتما تعویض شوند.

خرابی یا گیرپاژ کردن فن پکیج

ممکن است فن پکیج سوخته باشد یا به هر دلیل دیگر فن روشن نشود در این صورت پکیج در حالت تابستانه روشن نمی شود و باید توسط سرویسکار بررسی شود.

خرابی پرشر سوئیچ هوا

پرشر سوئیچ هوا پکیج یک قطعه بسیار مهم است که کارکرد فن پکیج را به طور لحظه ایی پایش می کند و اگر فن از کار بیفتد سریعا پکیج را خاموش می کند تا خطر گاز گرفتگی پیش نیاید

خرابی پمپ پکیج

پمپ پکیج کار جایجایی و پمپاژ آب را به مسیر رادیاتورها را بر عهده دارد. و در بعضی مواقع ممکن است پمپ قفل کند یا بسوزد در این شرایط پکیج از کار می افتد و علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور در حالت تابستانه سوختن پمپ پکیج است

رسوب داشتن مبدل ثانویه و مبدل اصلی پکیج

وجود رسوب و جرم در مبدل های اصلی و صفحه ای، پکیج را از کار می اندازد و باید هرچه سریعتر نسبت به جرم گیری و رسوب گیری پکیج اقدام کنید.

خرابی برد کنترل

ممکن است به خاطر نوسانات برق یا ریختن آب روی برد الکترونیکی پکیج برد بسوزد در این شرایط از سرویسکار با تجربه کمک بخواهید تا نسبت به عیب یابی درست اقدام کند و از سیخکاری و دستکاری خودسرانه پرهیز کنید

سعی کردیم به طور خلاصه و مفید عوامل و علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه را شرح دهیم در صورت نیاز برای تعمیرات پکیج مشهد با فنی کارا تماس بگیرید

علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه
علت روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه ایران رادیاتور و بوتان

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

دسته بندی مقالات

پربازدیدترین مطالب

برچسب ها

تبلیغات

خدمات مشتریان