تعمیر پمپ پکیج در مشهد

تعمیر پمپ پکیج در مشهد
تعمیر پمپ پکیج در مشهد

تعویض و تعمیر پمپ پکیج در مشهد

تعمیر پمپ پکیج در مشهد. وقتی که پمپ پکیج گیرپاژ کرده است فورا پکیج را خاموش کنید چون احتمال سوختن پمپ زیاد است. تعویض پمپ پکیج در مشهد زمینی نیازمند تخصص، تجربه و مهارت کافی در زمینه تاسیسات برقی و مکانیکی است تا بتوان این کار را به درستی انجام داد.

اگر قصد تعویض و خرید پمپ پکیج یا تعمیر پمپ پکیج را دارید مجموعه دما خدمات با داشتن 12 سال سابقه مفید و با همکاری تعدادی از سرویسکاران متخصص و متعهد و با تجربه آماده ارائه خدمات تعمیر و سرویس پکیج در مشهداست در صورتی که توانایی تعمیر یا تعویض پمپ پکیج دیواری را ندارید می‌توانید از سرویسکاران متخصص مجموعه دما خدمات، مشاوره و راهنمایی بگیرید.

tel:09158154812tel:09359004959

پمپ پکیج چیست؟

تعمیر پمپ پکیج مشهد

برای انتخاب صحیح پمپ پکیج لازم است که هد و دبی دقیق مورد نیاز پکیج را بدانید و پمپ مورد نظر خود را خریداری نمایید

تعریف هد پمپ: مقدار حجم آب که پمپ قدرت دارد به سمت بالا هدایت یا پمپاژ کند را هد می‌گویند.

تعریف دبی پمپ: حداکثر حجم آبی که پمپ می‌تواند تحت فشار جابجا کند را دبی می‌گویند. دبی پمپ‌ها بر حسب حجم آب مورد نیاز در ساعت یا در دقیقه محاسبه می‌کنند.

پکیج یکی از تجهیزات گرمایشی است که همزمان دو کار مهم را انجام می‌دهد

1- تامین آب‌گرم مصرفی برای سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه
2- تامین گرمایش سیستم شوفاژ مانند رادیاتور، فن کویل سقفی و زمینی و گرمایش کف.

از وقتی که پکیج‌های زمینی و دیواری به تولید انبوه رسیدند کم‌کم استفاده از موتورخانه‌ها در مجتمع‌های مسکونی محدود و بلا استفاده شدند. و الان استفاده از پکیج برای تولید گرما و آب گرم مصرفی بجای موتورخانه مرسوم شده. پمپ یکی از قطعات اصلی تشکیل دهنده هر پکیج است و باید همیشه در حالت آماده به کار باشد.

پمپ پکیج چه کاری انجام می‌دهد؟

کاربرد پمپ برای ایجاد جریان در پکیج و حرکت دادن آب گرم در مسیر رادیاتورها است. اگر به هر دلیلی پمپ از چرخش بایستد دیگر از آب گرم و گرمایش در رادیاتورها خبری نیست. پمپ‌ها در صنایع مختلف برای جابجایی و به حرکت دراوردن سیالات کاربرد فراوانی دارند.
در پکیج‌های دیواری و زمینی هم برای حرکت آب گرم به سایر تجهیزات انتقال دما مانند رادیاتور در محیط‌های مسکونی و اداری استفاده می‌شود. اگر جریان آب گرم مختل شود عملا پکیج کارایی خود را از دست می‌دهد!

تعویض پمپ پکیج مشهد

تعویض پمپ پکیج در مشهد

اگر در ابتدای کار دستگاه متوجه شنیدن صدای مشکوک از پمپ پکیج شدید احتمالا مشکلی پیش امده و باید پکیج را خاموش کنید و از یک سرویسکار پکیج در مشهد کمک بگیرید.

برندهای معروف پمپ پکیج دیواری

در پکیج‌های دیواری و زمینی از انواع مختلف پمپ با مشخصات، توان و قدرت مختلف استفاده می‌شود که اگر قابل تعمیر نباشد باید تعویض شوند.

اسم شرکت‌های معروف تولیدی پمپ پکیج:

1- مدل‌های پمپ شرکت داب ایتالیا

۵۵/۱۳۰, ۶۵/۱۳۰, ۶۵/۱۸۰ و …

2- مدل‌های پمپ شرکت گرانفوس دانمارک

۱۵/۵۰, ۱۵/۶۰, ۱۵/۶۵, ۱۵/۷۰ و ….

3- مدل‌های پمپ شرکت ویلیو ایتالیا

۱۵/۵-۳, ۱۵-۴/۳, ….

تعمیر پمپ پکیج در مشهد

تعویض پمپ پکیج در مشهد

البته انواع پمپ با نام و مشخصات مشابه 3 نمونه ذکر شده در بازار موجود است که در شرایط تحریم قیمت بالایی دارند و می‌توان از نمونه‌های جایگزین استفاده کرد.

قطعات تشکیل دهنده پمپ پکیج دیواری

همه پمپ‌ها از 3 قسمت مهم تشکیل شده‌اند که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم

هوزینگ پمپ: پوسته یا قاب بیرونی پمپ است در عکس زیر هوزینگ یک پمپ پکیج را مشاهده می‌کنید.

هوزینگ پمپ پکیج دیواری

روتور پمپ: روتور و محور اصلی پروانه داخل پمپ قرار می‌گیرد. روتور وظیفه گردش آب را به عهده دارد

روتور پمپ گرندفوس

آموزش تخصصی تعمیر پمپ پکیج دیواری

استاتور: استاتور یا سیم پیچ در پمپ میدان مغناطیس ایجاد می‌کند که به آن سیم‌پیچ گفته می‌شود.

پمپ پکیج ایران رادیاتور

تعمیر پمپ پکیج دیواری مشهد

دلایل و علائم اصلی خرابی پمپ پکیج چیست؟

عوامل مختلفی که تاثیر مخرب روی پمپ دارند:

1- انجام نشدن سرویس‌های دوره‌ایی و رسوب‌زدایی مبدل‌های پکیج روی کارکرد و طول عمر پمپ پکیج تاثیر منفی می‌گذارد که اگر رعایت شوند مشکلی برای پمپ پکیج پیش نمی‌اید.

2- عامل دوم بدون آب کار کردن پمپ است که باید برای جلوگیری از خشک کار کردن آن همیشه تنظیم فشار پکیج را بررسی کنید تا پس از آن نیاز به تعویض و تعمیر پمپ پکیج دیواری در مشهد نداشته باشید.

3- عامل سوم نداشتن صافی برگشت شوفاژ باعث می‌شود هرچه رسوب معلق در آب وجود دارد وارد پمپ شود و باعث بروز اختلال در کارکرد پمپ پکیج دیواری می‌‌شود.

اگر نکات مهم ذکر شده رعایت شود باید بگویم که شاید به تعویض و تعمیر پمپ پکیج مشهد نیاز نداشته باشید. در صورتیکه پمپ پکیج بوی سوختگی بدهد یا از کیت برق پمپ، آب خارج شود یا هنگامی که بدنه پمپ برق‌دار است و در اخر زمانی که برق پکیج را وصل می‌کنید فیوز برق می‌پرد.

در این مواقع باید فکر تعویض پمپ پکیج باشید در صورتی که پس از بررسی و تعمیر پمپ پکیج دیواری پکیج شما مشکلات فنی دیگری داشت می‌توانید از متخصصین تیم دما خدمات در مشهد کمک بگیرید.

پمپ پکیج زمینی

تعویض پمپ پکیج در مشهد

آیا در فصل تابستان پمپ پکیج باید کار کند؟

در پکیج های 2 مبدل پمپ باید در چهار فصل سال کار کند در تابستان اگر شما شیر آب‌گرم را باز کنید برای تامین آب‌گرم مصرفی پمپ را روشن می‌شود. اما در پکیج‌های تک‌مبدل پمپ روشن نمی‌شود به این علت در فصل تابستان مصرف برق پکیج های تک‌مبدل کمتر از نوع دو مبدل است.

تعمیرکاران تاسیسات دما خدمات همیشه تاکید می‌کنند که در فصل تابستان فقط زمان‌هایی که قصد استفاده طولانی مدت از آب‌گرم را دارید شیر را باز کنید. وقتی که شما برای یک لحظه کوتاه دست‌های خود را با آب گرم می‌شویید و یا بی دلیل آب گرم را باز می‌کنید در این صورت

برای چند لحظه دستگاه پکیج و پمپ شروع به کار می‌کند و تا بخواهد آب را گرم کند شما شیر آب گرم را می‌بندید، و چند لحظه پس از بستن شیر آب گرم دستگاه پکیج و پمپ خاموش می‌شود. اگر این عمل را در طول روز به دفعات زیاد تکرار کنید ببینید در طول فصل تابستان چند بار باید پکیج

بی دلیل روشن و خاموش شود. با رعایت کردن این نکته با ارزش می‌توانید در مصرف انرژی و افزایش طول عمر پکیج خود کمک بزرگی کنید.

علائم خرابی پمپ پکیج ایران رادیاتور

گام اول تعمیر پمپ پکیج عیب‌یابی دقیق است برای این کار باید پمپ را از داخل پکیج باز و بررسی کنیم مشکل پمپ چیه.

تعمیر پمپ پکیج در مشهد

1- رفع گیرپاژ و تنظیم پمپ پکیج ایران رادیاتور

اگر مدت زمان طولانی پکیج خاموش باشد پمپ رسوب می‌گیرد و گیرپاژ می‌کند و لحظه‌ایی که شما دستگاه را روشن می‌کنید خیلی سریع پمپ داغ می‌کند. در این حالت برای تعمیر پمپ پکیج مشهد باید آن‌را رسوب‌زدایی کرده و پس از آن به موقع سرویس‌های سالانه انجام شود.

2- پکیج روشن می‌شود ولی پمپ کار نمی‌کند

  • خرابی کیت برق پمپ
  • نصب غیر اصولی پمپ پکیج
  • پمپ پکیج سوخته است
  • پمپ پکیج گیرپاژ کرده

3- پکیج تنظیم کار نمی‌کند

  • در چنین مواقعی مشکل از برد کنترل پکیج است که بیشتر به خاطر نوسانات ولتاژ برق اتفاق می‌افتد برای پیشگیری می‌توانید از محافظ برق پکیج استفاده کنید.
  • ممکن است یکی یا تعدادی از سنسورهای کنترل دما، سنسور نشت دود، سنسور حد 105 درجه یا پتانسیومتر کنترل دما (ولومی) که روی برد نصب است حساسیت و دقت خود را از دست داده باشند. که در این صورت باید عوض شوند.

4- نشت آب از پمپ پکیج ایران رادیاتور

  •  ممکن است پمپ به درستی نصب نشده است، برای تعمیر پمپ پکیج باید از نصب درست پمپ مطمئن شوید.
  • روتور داخل پمپ پوسیده و سوراخ شده در نتیجه آب به داخل سیم پیچ نفوذ کرده و پمپ نشتی پیدا می‌کند.
  • واشرهای آب‌بندی پوسته پمپ فرسوده و خشک شده‌اند که باید تعویض شوند.

5- صدای پمپ پکیج ایران رادیاتور

  • هوا در پمپ محبوس شده، هواگیری پکیج و پمپ پکیج را انجام دهید تا مشکل برطرف شود. مقاله آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ را مطالعه کنید.
  • بوش های سرامیکی روتور پمپ گشاد کرده است که در این حالت باید روتور تعویض شود.

تعمیر پمپ پکیج در مشهد در اسرع وقت  tel:09158154812tel:09359004959

دما خدمات همراه شما 

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

دسته بندی مقالات

پربازدیدترین مطالب

برچسب ها

تبلیغات

خدمات مشتریان