تعمیر پکیج باکسی در مشهد

تعمیر پکیج باکسی در مشهد
تعمیر پکیج باکسی در مشهد

تعمیر پکیج باکسی در مشهد همراه معرفی قطعات

تعمیر پکیج باکسی در مشهد قصد داریم در این مقاله در مورد شناخت قطعات پکیج دیواری باکسی و نحوه کار آن‌ها را بحث کنیم پکیج باکسی یکی از برند‌های معروف و با کیفیت کشور ایتالیا در بازار ایران با نمایندگی پکیج باکسی در مشهد است که خریدارهای زیادی دارد.

تعمیر پکیج باکسی در مشهد  ۰۹۳۵۹۰۰۴۹۵۹
تعمیر پکیج باکسی در مشهد ۰۹۳۵۹۰۰۴۹۵۹

قطعات تشکیل دهنده پکیج باکسی

  1. مجموعه برد کنترل
  2. اگزاست فن
  3. پمپ پکیج (سیرکوله)
  4. شیر سه‌راهه
  5. مبدل اولیه
  6. مبدل ثانویه
  7. شیر برقی کترل گاز
  8. پرشرفن
  9. سنسورهای کنترل دمای آب
  10. میله حسگر شعله
  11. فشار سنج دیجیتال

تعمیر پکیج باکسی مشهد

پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر پکیج در مشهد از هر برندی را با دما خدمات تماس بگیرید تا تعمیرکار پکیج به محل اعزام کنیم تا با کیفیت مطلوب و بدون اتلاف وقت خدمات رسانی کنیم.

 

دسته‌بندی قطعات پکیج باکسی

قطعات پکیج باکسی به دو‌دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

۱- قطعات الکترونیکی

۲- قطعات مکانیکی

تعمیرات برد پکیج در مشهد

برد کنترل وظیفه کنترل و فرمان و اجرای برنامه‌هایی که در آن ذخیره شده است را دارد.

برد کنترل اطلاعات را لحظه به لحظه توسط سنسورهای کنترل دمای آب‌گرم مصرفی و گرمایش شوفاژ دریافت می‌کند و به قطعات مجری مانند پمپ، شیر برقی، جرقه‌زن، فن و شیر سه‌راهه فرمان روشن و خاموش صادر می‌کند.

تعمیر پکیج باکسی مشهد

تعمیرات پکیج باکسی در مشهد در کمترین زمان

چرا پکیج خراب می‌شود؟

عوامل مختلفی در بروز مشکلات فنی و اختلال در کارکرد پکیج باکسی دخیل هستند هر چه‌قدر اطلاعات لازم درمورد شناخت قطعات و

نحوه کارشان داشته باشیم خیلی راحت می‌توانیم علت خرابی پکیج را متوجه شویم، شرایط کاری پکیج‌های دیواری و زمینی مشابه هم هستند، و در بعضی از قطعات مشترک هستند.

می‌خواهم شما را با قطعات پکیج که خراب می‌شوند آشنا می‌کنم.

  • مجموعه قطعات گاز رسانی و خروج محصولات احتراق عبارتند از: شیربرقی کنترل گاز، مشعل، ترانس جرقه‌زن، میله‌یون (حسگر شعله)، اگزاست فن یا کلاهک‌ تعدیل خروج کاز مونوکسید هستند.
  • مجموعه قطعات ایجاد جریان در پکیج عبارتند از: پمپ پکیج، مبدل اصلی و ثانویه.
  • مجموعه قطعات کنترلی پکیج عبارتند از: سنسور کنترل فشار آب داخل پکیج، سنسورهای کنترل دما (NTC) و ترموستات حد.

هر قسمت از قطعات پکیج ممکن است دچار نقص فنی و بروز اختلال در کارکرد شان شود پس بهتر است تا با سیستم داخلی پکیج و

نحوه عملکرد آنها اطلاعات کافی به دست آورید.



در این قسمت شما را با نحوه کار پکیج آشنا می‌کنیم.

زمانی که پکیج می‌خواهد استارت کند، برد پکیج با استفاده از سنسورهای کنترل دما و فشار شرایط داخل پکیج را می‌سنجد،

ابتدا ترموستات حد 105 درجه دمای آب پکیج را بررسی می‌کند تا دمای آب پایین‌تر از دمای نوشته شده بر روی ترموستات حد باشد. وقتی دمای آب پکیج کمتر از

نقطه جوش بود در مرحله بعد پرشر سویچ آب فشار داخل پکیج را می‌سنجد. اگر حجم آب داخل پکیج به میزان کافی و با فشار 1.5 bar بود،

در مرحله بعدی برد کنترل پکیج، پرشر سویچ فن را چک می‌کند. اگر پرشرسوئیچ فن در حالت باز بود فن روشن می‌شود. حالا نوبت آن رسیده که

پرشرسوئیچ فن بسته شود. پس پرشرسوئیچ فن یکبار دیگر بررسی می‌شود این بار باید در حالت بسته باشد. تا وقتی که برد کنترل

نقصی را تشخیص نداده است برد کنترل توسط ترانس جرقه‌زن، دستور جرقه زدن را صادر می‌کند. پس از جرقه زدن شیربرقی گاز مسیر گاز را باز کرده

تا شعله تشکیل شود. در این مرحله برد کنترل باید بررسی کند که آیا شعله تشکیل شده است یا نه. اگر شعله تشکیل شده باشد

برد کنترل توسط میله یون شعله سنجش می‌کند و در نتیجه شعله پایدار خواهد ماند. اگر شعله تشکیل نشده بود برد ۴ بار، مرحله

جرقه‌زدن را تکرار خواهد کرد. البته ناگفته نماند که تمام این مراحل در مدت زمان چند ثانیه اتفاق می‌افتد.

ارائه خدمات و تعمیرات پکیج بوتان در مشهد و تعمیر پکیج باکسی در مشهد و ضمانت خدمات انجام شده حتی در ایام تعطیل توسط مجموعه دما خدمات انجام می‌شود.

مشاوه و سفارش  09359004959

کلاهک تعدیل در دستگاه بدون‌فن



در دستگاهای بدون‌فن خروج دود توسط کلاهک تعدیل از محفظه احتراق به مجرای خروجی کنترل می‌شود، وظیفه دیگر کلاهک

تعدیل در پکیج باکسی مخلوط کردن هوا با گازهای حاصل احتراق از طریق دریچه‌های کناریست. در یکی از این دریچه‌ها سنسوری نصب شده که تا اگر محصولات احتراق از دودکش خارج نشد دستگاه متوقف شود.

محفظه احتراق در دستگاه‌های فن‌دار

محفظه احتراق به شکل یک کابین کاملا بسته ساخته شده و عمل احتراق و تهویه در آن انجام می‌شود پس کلیه اتصالات بین ورق‌ها و درب محفظه احتراق باید درزبند و گازبندی شوند تا هم محصولات احتراق به داخل محیط نشت نکند و هم اکسیژن مورد نیاز از فضای خارج از ساختمان توسط لوله دودکش دو‌جداره تامین شود.

فن پکیج باکسی

فن وظیفه خروج محصولات احتراق به بیرن و مکش هوای لازم به محفظه احتراق را دارد. محصولات احتراق بسیار داغ هستند در نتیجه لوله دود کش خیلی داغ می‌شود. بنابراین مصرف گاز دستگاه‌های فن‌دار بیشتر از دستگاه‌های بدون‌فن است.

فن پکیج باکسی

تعمیر پکیج باکسی در مشهد

ونتوری فن پکیج باکسی

طبق قوانین فیزیک سیالات هر گاه قطر مسیر عبور سیالی که با سرعت در حال حرکت است را کاهش دهیم و دوباره افزایش دهیم اگر در قسمت باریک‌تر سوراخی به بیرون ایجاد کنیم، نه تنها سیال از مسیر بیرون نمی‌رود بلکه در زمان عبور سیال از این قسمت عمل مکش ایجاد می‌شود، این عمل را ونتوری می‌گویند.

روش کار ونتوری فن پکیج

ونتوری فن پکیج چطوری کار می‌کند؟

از این قانون در خروجی فن استفاده شده است و لوله مکش ونتوری را توسط شیلنگ سیلیکونی به پرشر سوئیچ فن متصل می‌کنند تا جریان هوای مکش شده ونتوری را به پرشر سوئیچ فن هدایت کند تا پرشر سوئیچ فعال شود، در صورت بروز هر گونه اختلال در خروج محصولات احتراق مانند گرفتگی در مسیر دودکش یا از کار افتادن فن، عمل مکش در ونتوری متوقف می‌شود و در نتیجه عبور جریان هوای فشرده به پرشر سوئیچ فن قطع می‌شود.

و پرشر سوئیچ در حالت باز قرار می‌گیرد و جریان سیگنال ارسالی به برد قطع می‌شود و برد وجود نقص فنی در تهویه و خروج محصولات احتراق را تشخیص می‌دهد و سریعا مشعل را خاموش می‌کند و کد‌خطای مربوط به سیستم تهویه نمایش داده می‌شود.

پرشر‌ سوئیچ فن پکیج دیواری باکسی

بطور کلی وظیفه اصلی پرشرسویچ فن کنترل کارکرد فن پکیج است. یعنی وقتی که پکیج روشن می‌شود پرشرسویچ هوا به طور لحظه‌ایی عملکرد فن را رصد می‌کند که فن روشن شده است یا نه. پرشر‌سویچ هوا تنها قطعه‌ای در پکیج است که در دو‌مرحله توسط برد کنترل می‌شود. قبل از اینکه برد فن را روشن کند، برد کنترل می‌کند که آیا مدار پرشر سویچ هوا باز است یا نه؟ (مدار باید باز باشد) سپس برد اقدام به روشن کردن فن می‌کند. در صورتی که فن روشن

شود و فشار ناشی از فعالیت آن از طریق لوله مربوط به پرشر‌سوئیچ فن برسد مدار پرشر فن باید بسته شود. تغییرات فشار در مجرای خروجی فن را می‌توان با دو شیلنگ به پرشر فن متصل کرد یکی از شیلنگ‌ها که به قسمت وسط ونتوری متصل شده است در پرشر‌فن به لوله‌ای که با نشان منفی علامت گذاری شده است و شلنگ دوم به صورت مستقیم بر مجرای خروجی فن قرار دارد به لوله‌ای که با علامت مثبت علامت‌گذاری شده متصل می‌شود.

اعزام تعمیرکار پکیج باکسی در مشهد و

تعمیر پکیج باکسی در مشهد  09359004959

پرشر فن پکیج

مبدل حرارتی پکیج دیواری باکسی

در پکیج باکسی از مبدل‌های کویلی که از جنس مس ساخته شده‌اند استفاده می‌شود برای محافظت از لوله‌های مسی صفحات بسیار نازکی از مس را روی لوله‌های مبدل قرار می‌دهند که به آن‌ها فین می‌گویند. کار بسیار مهم فین‌ها جذب گرمای شعله و انتقال به آب در گردش است که خیلی سریع گرم می‌شوند.

مبدل‌های حرارتی به دو‌دسته تقسیم می‌شوند:

۱ تک‌منظوره

۲ دو‌منظوره

مبدل‌های تک‌‌منظوره:

مکانیزم پکیج‌های تک‌مبدل و دو‌مبدل با هم متفاوت است. پکیج‌های دو‌مبدل از مبدل اولیه و مبدل ثانویه شیر سه‌طرفه و موتور برقی شیر سه‌طرفه برای تامین آب‌گرم تشکیل شده است. این قطعات در دستگاه‌های تک‌مبدل وجود ندارد. مبدل ثانویه از لایه‌هایی از جنس استیل ساخته شده که در بین آن‌ها به صورت یک درمیان آب مدار گرمایش و آب‌گرم مصرفی درجهت مخالف یکدیگر حرکت می‌کنند تا آب مدار گرمایش که در مبدل اصلی گرم شده است گرمای خود را به طور غیر مستقیم به اب سرد منتقل می‌کند و آب مدار مصرفی گرما را دریافت کرده و خارج می‌شود.

در روی مبدل ثانویه چهار ورودی و خروجی قرار دارد سوراخ‌هایی که در طول مبدل در مقابل همدیگر قرار دارند باهم مرتبط  هستند مبدل ثانویه از طریق دو پیچ به دو بلوکه برنجی متصل می‌شوند.

مبدل‌های اولیه و ثانویه پکیج

مبدل‌های دو‌منظوره:

شامل دو مسیر حرکت آب مدار گرمایش و اب مدار گرم مصرفی هستند که از داخل یکدیگر عبور می‌کنند. آب سرد ورودی به طور غیرمستقیم گرمای آب مدار شوفاژ را دریافت می‌کند و مانند آبگرمکن توسط شعله مستقیم گرم نمی‌شود. در مدل‌های تک‌منظوره دیگر خبری از قطعات مبدل ثانویه، شیر سه‌راهه و موتور برقی شیر سه‌راهه خبری نیست.

مبدل دو منظوره پکیج دیواری.

کارکرد منبع انبساط پکیج باکسی

همانطور که می‌دانید وقتی آب را گرم می‌کنیم، حجم آب در اثر انبساط افزایش می‌یابد حالا اگر اب را در یک مدار بسته گرم کنیم دما و فشار داخل مدار بسته افزایش پیدا می‌کند. طبق قانون فیزیک دما و فشار رابطه مستقیم باهم دارند، یعنی هرچه دما بالا برود فشار هم بالا می‌رود. پس در نتیجه افزایش حجم و افزایش فشار آب در مدار شوفاژ باعث ترکیدگی لوله‌ها و اتصالات پکیج می‌شود که این خیلی خطرناک است به همین علت در مدار گرمایش قطعه‌ای به نام منبع انبساط نصب می‌شود تا در هنگام گرم شدن آب حجم اضافه را در خود جای دهد و پس از سرد شدن آب دوباره به مدار باز گرداند این عمل را انبساط و انقباض می‌گویند که توسط یک دیافگرام در وسط منبع انبساط قرار دارد انجام می‌شود. یک طرف این دیافراگم با هوای فشرده با فشار 1 bar پر شده است.

در زمانی که فشار پکیج 0 است دیافگرام به دیواره سمت آب چسبیده است پس از آب‌گیری پکیچ و بالا بردن فشار تا 1.5 bar دیافگرام در حالت وسط می‌ایستد زیرا هوای داخل محفظه متراکم شده و به فشار هوا افزوده می شود این عمل در زمانی است که مدار گرمایش سرد باشد و پس از گرم شدن و بالا رفتن فشار در مدار گرماییش کم‌کم دیافگرام به سمت دیواره مخزن هوا فشرده می‌شود تا تعادل فشار در مدار گرماییش رعایت شود.

منبع انبساط پکیج

سرویس پکیج باکسی در مشهد

ترمستات حد 105 درجه

ترمستات حد یک نوع کلید کنترل دما و ایمنی است که بر روی مبدل اولیه نصب می‌شود وظیفه ترمستات حد این است در زمانی که آب پکیج به نقطه جوش می‌رسد برای جلوگیری از خطر و بروز آسیب به قسمت‌های دیگر دستگاه به برد کنترل پیام می‌دهد و برد مشعل را خاموش می‌کند. این عمل توسط یک مدار برقی که در حالت طبیعی و حالت خطر باز و بسته می‌شود گزارش داده می‌شود.

ترمستات حد 105 درجه

کلید حرارتی دود در پکیج باکسی

کلید حرارتی دود از نظر شباهت و کارکرد کاملا شبیه تروستات حد است با این تفاوت در دمای 80 درجه کار می کند و بر روی کلاهک تعدبل دودکش نصب می‌شود تا در صورت نشت محصولات احتراق به داخل محیط ساختمان کلید حرارتی گرم شده و وارد عمل شده و دستور خاموش کردن مشعل را به برد کنترل ارسال می‌کند.

روش کار کلید حد سنسور 105 درجه

مجموعه مشعل، جرقه‌زن و حسگر شعله پکیج باکسی

مشعل از صفحات سوراخ‌داری تشکیل شده که در محفظه احتراق نصب می‌شوند و الکترود جرقه‌زن و میله‌یون (حسگر شعله) هم بر روی برنر نصب می‌شوند. الکترود جرقه‌زن وظیفه تخلیه صحیح بار الکتریسته قوی شده توسط برد را دارد این عمل باید در مسیر خروجی گاز از پره‌های مشعل انجام‌ شود. حسگر شعله از طریق نوک الکترود با شعله مستقیم در ارتباط است برخورد شعله با حسگر شعله باعث عبور جریان بسیار ضعیف بین مشعل و الکترود می‌شود تعداد الکترون‌هایی که جذب الکترود می‌شوند نشان دهنده شدت جریان هستند در صورت کم بودن شدت جریان حداقل ۰/۵ میکرو آمپر وجود ارتباط مستقیم بین الکترود و مشعل وجود شعله تایید نمی‌شود و دستگاه خطای نقص در شعله را نشان می‌دهد در دستگاه‌های تک الکترود این وطیفه به همان الکترود جرقه‌زن داده شده است که در 5 ثانیه اول به صورت جرقه‌زن عمل می‌کند و پس از 5 ثانیه وظیفه حسگر شعله را انجام می‌دهد.

سرویس پکیج باکسی مشهد

تعمیر پکیج باکسی در مشهد

پمپ پکیج باکسی

برای ایجاد جریان و گردش آب در مدار گرمایش از  پمپ سیرکولاتور استفاره می‌شود

شیر برقی کنترل گاز پکیج باکسی

شیر برقی وظیفه قطع وصل گاز ورودی به محفظه احتراق و تنظیم شعله پکیج را بر عهده دارد که برق ۲۲۰ ولت کار می‌کند.

سنسورهای دمای آب‌گرم مدار مصرفی و آب گرم مدار گرمایش

در علوم الکترونیک کمیتی به نام مقاومت وجود دارد که واحد اندازه‌گیری آن اهم است. در سنسورهای کنترل دما از مقاومت یک مدار الکترونیکی برای اندازه‌گیری دمای مدار استفاده می‌شود در این مدار مقاومت به نسبت دما تغییر حالت می‌دهد که اگر با بالا رفتن دما مقاومت دما کم شود به آن NTC و اگر با بالا رفتن دما مقاومت آن افزایش یابد به آن PTC گفته می‌شود. NTC به دو روش نصب و استفاده می‌شوند

۱- مستغرق ۲- سطحی یا جداری

NTC‌های مستغرق در داخل مسیر عبور جریان آب نصب می‌شود به همین علت اختلاف کمتری بین دمای واقعی آب و دمای گزارش

شده NTC گزارش می‌شود و برای تست کردن آن باید آب پکیج تخلیه شود و از جای خود خارج شود.

NTC‌های سطحی یا جداری روی جداره لوله مسی مبدل نصب می‌شود و دمای داخل لوله را با تغییر مقاومت به برد کنترل گزارش می‌دهد.

NTC پکیج باکسی

کلید حداقل‌فشار آب

مقدار فشار آب داخل مدار گرمایش خیلی مهم است با گرم شدن آب در پکیج عمل تبخیر انجام می‌شود. برای جلوگیری از تبخیر آب، با حبس آب در یک ظرف بسته و ایجاد فشار در آن ظرف می توان نقطه تبخیر آب را بالا برد برای اطمینان خاطر از وجود آب در دستگاه پکیج به قطعه ای به‌نام کلید حداقل فشار آب نیاز است که مستقیم به مدار آب گرمایش متصل می‌شود.

کلید حداقل فشار آب پکیج

سنسور حداقل‌فشار در دستگاه‌هایی که فشار آب مدار گرمایش را به صورت دیجیتال بر روی صفحه نمایشگر نمایش می‌دهد به جای استفاده از کلید حداقل فشار آب و فشار سنج از سنسور فشار (ترانس‌دیوسر) استفاده می‌شود سنسور فشار به طور مستقیم به مدار گرمایش متصل می‌شود. در داخل سنسور فشار (ترانس‌دیوسر) وقتی فشار بالا می‌رود یک اهرم که در پشت دیافراگم قرار دارد تحریک می‌شود. طرف دیگر اهرم یک مقاومت الکتریکی قرار دارد که با تحریک مکانیکی اهرم تغییر می‌کند به همین دلیل برد کنترل متوجه میزان فشار در سیستم می‌شود برد کنترل با استفاده از اطلاعات رسیده هم بر روی صفحه نمایشگر مقدار فشار داخل سیستم را نشان می‌دهد و هم اگر فشار از 0.5 bar کمتر شد مشعل خاموش می‌شود و کد خطا روی صفحل نمایشگر نمایش داده می‌شود.

ترانس دیوسر پکیج سنسور فشار

فشار سنج عقربه‌ایی

فشارسنج عقربه‌ای برای نشان دادن فشار داخل مدار گرمایش طراحی شده است. فشار سنج یا در جلوی پنل پکیج یا زیر دستگاه نصب می‌شود که توسط لوله مویی به داخل پکیج متصل می‌شود عقربه فشار سنج فشار داخل مدار شوفاژ را به مصرف کننده نمایش می‌دهد.

مانومتر پکیج (فشار سنج)

فلو سوییچ

قطعه‌ای در مسیر ورودی آب سرد پکیج به‌نام فلوسوییچ نصب می‌شود که باز شدن شیر آب گرم را تشخیص می‌دهد. فلوسوییچ یک نوع کلید قطع و وصل جریان الکترونیکی است که جریان آب باعث می‌شود تا کلید آن وصل شده و پیام به برد ارسال شود. هنگامی که شیر آب گرم بسته شد فلوسوئیچ قطع می‌شود. در فلوسوییچ یک عدد صافی و همچنین یک شناور از جنس تفلون وجود دارد که در بالای آن آهن‌ربا نصب شده است. هنگامی که شیر آب گرم بهداشتی باز می‌شود جریان آب سرد ورودی پس از عبور از صافی به شناور نیرو وارد کرده و آن را به سمت بالای فلوسوییچ حرکت می‌دهد. بر اثر بالا آمدن شناور، نیروی مغناطیسی آن باعث می‌شود که کنتاکت‌های فلوسوییچ وصل گردد و جریانی به برد ارسال شود. در این حالت برد چند عمل اصلی را انجام می دهد که به دو مورد آن اشاره می‌شود

۱- به مشعل فرمان می‌دهد که روشن شود ( جرقه‌زن شروع بکار می‌کند و شیر‌برقی گاز مسیر ورود گاز را باز می‌کند)
۲- اگر پکیج از نوع مبدل 2 منظوره باشد، پمپ را خاموش می‌کند و اگر از نوع تک‌مبدل باشد، به موتور شیر سه‌طرفه فرمان می‌دهد تا مسیر را برای ورود به مبدل ثانویه باز کند. (شیر سه‌راه قطعه‌ای است که در پکیج‌های دو مبدل مسیر گرمایش را باز و مسیر مدار آب گرم بهداشتی را می‌ببندد و یا برعکس این حالت عمل کند)

فلوسوئیچ مدار اب گرم

شیر‌پرکن پکیج

همانطور که می‌دانید مدار آب سیستم گرمایشی یک مدار بسته است و برای آب گیری مدار شوفاژ لازم است تا یک کانال ارتباطی با آب مصرفی وجود داشته باشد به این کانال شیر‌پرکن گفته می‌شود در هنگام راه اندازی و کاهش فشار آب در سیستم گرمایش این شیر باز می‌شود تا آب شهر وارد مدار گرمایشی شود و پس از رسیدن فشار به 1.5 bar بسته می‌شود.

شیر پرکن پکیج

ایرونت یا هواگیر اتوماتیک مدار گرمایش

به دلیل تغییرات دما و واکنش‌های شیمیایی آب با آلومینیوم رادیاتور، مقداری هوا و گاز هیدروژن در سیستم پکیج بوجود می‌آید، این هوای بوجود آمده سبب بروز اختلال در کارکرد پکیج می‌شود و راندمان و کیفیت گرمایش به شدت کاهش می‌دهد. ایرونت یا هواگیر اتوماتیک پکیج قطعه‌ای است که روی پمپ سیرکولاتور پکیج نصب شده و به طور خودکار عمل هواگیری پکیج را انجام می‌دهد. در داخل شیر هواگیر اتومات پکیج، یک شناور پلاستیکی قرار دارد وقتی مدار شوفاژ هوا داشته باشد شناور در پایین ترین سطح خود قرار می‌گیرد پس از تکمیل شدن فرایند هواگیری سطح آب به همراه شناور بالا می‌ایند تا مسیر خروج آب پکیج بسته شود. شیر هواگیر پکیج با جنس های برنج و پلاستیک در بازار موجود است که همگی دارای یک عملکرد مشابه هستند. مدل‌های اتوماتیک به طور خودکار با زیاد شدن حجم هوای داخل سیستم وارد عمل شده و عمل تخلیه هوا را انجام می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:

آموزش هواگیری پکیج و شوفاژ

شیر هواگیر اتومات پکیج ( ایرونت )

شیر اطمینان پکیج باکسی

با وجود آب‌گرم با فشار در سیستم گرمایش به یک سوپاپ اطمینان نیاز است تا در صورت بالا رفتن فشار در مدار بسته قبل از بروز خصارت،

آب را تخلیه کند برای انجام این عمل یک شیر اطمینان در نظر گرفته شده شیر اطمینان از یک طرف به مدار گرمایش متصل شده و از

طرف دیگر به فضای باز. اگر فشار پکیج به 3 bar برسد شیر اطمینان باز می‌شود تا فشار پکیج متعادل شود. بر روی شیر اطمینان

کلاهک پلاستیکی قرار دارد تا صورت نیاز به صورت دستی باز شود.

شیر سه بار پکیج

تعمیر پکیج باکسی در مشهد

مسیر بای‌پس

مدار گرمایش یک مدار بسته است که با آب پر شده و توسط پمپ سیر کولاتور آب به گردش در می‌آید در صورت بروز هرگونه انسداد در

مسیر و توقف اجباری گردش آب شامل بسته بودن شیرهای رفت و برگشت یا گرفتگی صافی مسیر برگشت باشد دمای آب مبدل

دستگاه خیلی سریع به نقطه جوش می‌رسد این موضوع می‌تواند قبل از قطع شدن توسط ترموستات حد باعث بالا رفتن فشار در مدار

شوفاژ شود برای جلوگیری از چنین مواردی یک کانال انحرافی بین مسیر رفت و برگشت قبل از پمپ به نام بای‌پس یا مسیر کنارگذر طراحی شده است.

ارائه خدمات و تعمیرات پکیج باکسی در مشهد 09359004959

دما خدمات همراه شما

5 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

دسته بندی مقالات

پربازدیدترین مطالب

برچسب ها

تبلیغات

خدمات مشتریان